tisdag 27 augusti 2013

Flyttkort IV

Sömn gör susen, chocken från upptäckten av gårdagens boende har lagt sig och nu ligger jag halvt inrullad i ett lakan i min cell igen. Har inte riktigt upplevt det mysiga i att ha sängen som både garderob och skrivbord så är glad att detta är andra och sista natten på fängelset. Imorgon får jag flytta in på mitt studentboende. Efter denna hostelupplevelse kan man väl knappast få det sämre. Till min stora glädje har jag inte spenderat många minuter i cellen.  Har haft en bra men svettig och klibbig dag på Ottawas gator tillsammans med fem andra utbytesstudenter. Börjar livet som utbytesstudent försiktigt och tillägger att dessa fem bytisar också är svenskar från Lunds Universitet. Skönt att slippa eventuella kulturkrockar såhär i början.

Nu applåderas det utanför fönstret. Hade detta varit ett normalt rum hade jag kunnat kika ut genom gallret och sett vad som var värt detta jubel. Fast nej, ett normalt rum har inte galler för fönstren och mitt rum har inte ens ett fönster. Däremot har jag en gallerdörr så jag kan höra vad som händer här. Ja, jag hör faktiskt allt, musik, trafik, folk som kissar, folk som spelar mobilspel med ljudet på, folk som pratar med varandra, folk som pratar med sig själva osv. Slutsatsen av detta blir att har mitt studentboende en dörr utan hål och en area på mer än 90x250cm så får jag nog vara nöjd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar