måndag 26 augusti 2013

Flyttkort III - 22 timmar senare

Nu är det ganska så exakt 22 timmar sedan klockan ringde hemma i Värnamo och resan mot Kanada började. Flygresan har gått bra. Resväskan klarade inte resan lika bra. Den goda nyheten är att jag får en ny väska, den dåliga är att jag måste lämna resväskan på flygplatsen... Hann gå igenom ett antal avsnitt av New Girl och The Big Bang Theory på resan. Måste säga att Air Canadas utbud av filmer/serier överträffade mina förväntningar. Något som absolut inte överträffade mina förväntningar är mitt hostel där jag befinner mig nu. Jag skulle kunna försköna det hela och säga att allt är toppen men istället ska vara helt ärlig: kan knappast föreställa mig ett värre boende och mår illa av tanken på att jag ska bo här tre nätter. Detta tillsammans med extrem trötthet skapar ångest och gör mig lipfärdig. Än en gång är man ensammast i världen. Tack och lov vet jag sedan tidigare att kvällens tillstånd är tillfälligt och att lite sömn brukar göra susen. Bara tillgången till Wi-Fi gjorde kvällen betydligt lättare. Nu är det mer än 22 timmar sedan jag steg upp och tiden i Kanada har börjat.



1 kommentar:

  1. ÅÅh nej va litet!
    Skönt att du är framme iaf! Men antar att du fick ta med alla 28 kg iaf?!

    SvaraRadera