torsdag 29 augusti 2013

Flyttkort V

Det är sent, jag är trött och skolan börjar imorgon så jag ska fatta mig kort. Ännu en svettig dag på Ottawas gator. Börjar fundera över hur alla andra i den här staden kan se så oberörda ut av värmen medan vi själva svettas som aldrig förr. Ni där hemma i Sverige, tänk er detta: har suttit ute i t-shirt och shorts till midnatt utan att frysa! När gjorde vi det senast i Sverige? Har även "flyttat in" i min studentkorridor. "Flyttat in" eftersom jag mer eller mindre bara ställt in väskan på rummet, skapat lite oordning och lagt mig själv i sängen. Rummet är större än min cell och har en heltäckande dörr men mer om detta en annan gång. God Natt.

Svenska grabbar

 House of parliament
I Ottawa bygger man husen på höjden

Ny kompis. Tror han heter Otta wa?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar