lördag 11 juni 2011

Mina kläder har blommor på


Klockan är 14.44 och jag är faktiskt uppstigen och såå redo för dagens första (och kanske enda) aktivitet, nämligen att handla med mamma. På min lista står: Galgar. I massor. Garderoben svämmar över efter (i och för sig redan innan) fyra dagars shopping i Cambridge. Nästan så att det gör ont i mig att se hur kläderna  trängs och svettas där inne. Måste åtgärdas.


"Såg förresten en moderns tröja på Solo. Den var vit med tryck på. Det stod typ I want to be you. `Guuuuuuuud, va snygg´, sa någon liten smal lucia och drog i prislappen. `Den här viiiiiiiill jag så gäääääärna ha.´ Vad sorgligt, tänkte jag. Och vilken meningslöst ful tröja. Som ett skämt att gå omkring i den. Kunde lika gärna ha stått Jag har så dåligt självförtroende."

/Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar