söndag 21 augusti 2011

Flygflottiljen #3

Mitt pedantiska jag försöker uppskatta charmen i omatchande porslin medan jag funderar på morgondagens tema inför första dagen av de så kallade Novischdagarna. Vilket alltså är det vi småstadsfolk, halvbönder och oerfarna universitetsstudenter kallar Nollning. För den som undrar blir ordet "Flyttkort" något helt annat om mobilen själv får bestämma, nämligen "Flygflottiljen", vilket förklarar den något obegripliga rubriken på detta inlägg. Men, för att höja intresset för inlägget lät jag den obegripliga rubriken vara kvar.

För övrigt känner jag mig som en riktig nörd då jag bloggar från ena datorn och facebookar från den andra och chittchattar med Mallan i mobilen. På tal om chittchatta så blev jag stoppad av en kille under dagens cykeltur som undrade om jag var härifrån. Jag svarar glatt att jag är helt nyinflyttad och han säger istället "Men du är från Sverige?". Snubben hade större perspektiv på "härifrån" än vad jag räknat med. Det hela slutar med att jag får lära denna människa x antal svenska ord och fraser på en liten gräsplätt mellan cykelbanan och bilvägen. Spännande stad dethära.