tisdag 17 maj 2011

Salt efter behag

... som farbror Melker sa när han lagade fisk och hällde på alldeles för mycket salt för allas behag.

Vissa människor ska man bara "ta med en nypa salt". Min bror till exempel, det går inte alltid till hundra procent att lita på den lilla mannen. Som idag, när jag frågar om han har ätit lunch och han svarar ja, jag åt kyckling och ris och jag tänker jaha, vad bra då finns det mat i kylen. Sekunderna senare öppnar jag kylen och plockar fram en gryta med ris och en skål med fläskfile. Ni märker ju.

Annars så har jag idag övat på "min nya livsstil". Lite mindre planering och lite mer leva, precis så som Mia Skäringer skriver och som min vän Jenny levt hela sitt liv. Att vara lite impulsiv skadar inte, och ja, jag bättrar mig faktiskt. Idag, totally out of the blue, började jag måla på några plankor på altanen. Oplanerat men sant. Jag kanske skulle testa en ny strategi; att bara planera saker som ska göras under veckan, istället för att planera saker som ska göras under dagen? Tåls att tänka på. Men nu hinner inte jag sitta här och planera hur jag ska planera för att inte planera livet lika mycket. Jag ska ju ut och måla, och leva. Och hörni, ta mig med en nypa salt också är ni snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar