måndag 16 maj 2011

För att det försvann, men också för att jag gillar det...

"Det går inte att tänka igenom allt alla gånger. Jag vet  folk som tänker igenom livet istället för att leva och när de väl tänkt färdigt är allt för sent. Det blev inga barn. Inga resor. Inga fester. Men allt blev oerhört genomtänkt. Som en stor Jönssonligeplan. Utritat och planerat in i minsta detalj. Men förberedelserna gjorde att livet körde om. Förbi. Bort i tvåhundra kilometer och kom aldrig tillbaka. Man har ju typ en chans på sig och ingen repris på nätet (om man inte tror på reinkarnation och tröstar sig med att man minsann ska våga lite mer i nästa liv)."

/Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer


Så där ja, nu har vi ordning och reda igen. Nu ska jag sova, precis som jag hade tänkt. Sen ska jag börja dagen med en inplanerad morgonpromenad med Evelina och därefter en väl förberedd frukost. Citat från valfri familjemedlem på Femman: "Jag lägger så mycket tid på planeringen att jag inte hinner göra det jag planerat..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar