fredag 25 februari 2011

Filial på Femman

Social dag på hög nivå. Not. Jag och mamma sitter i varsitt rum och studerar, men framförallt fryser. Pappa kommer hem och konstaterar att Högskolan i Jönköping har filial här hemma på Femman. För att hjälpa andra frusna studenter lite på vägen, har jag och mamma tagit fram klädkoden för stillasittande studier i nuvarande Sverigeland, och den lyder;
  • Fotklädsel (ja, detta var ett riktigt ord, jag kollade upp det): 2 par sockar/raggsockar eller 1 par och sedan tofflor på det
  • För benen: Valfria byxor (själv valde jag mjukisar för högsta komfort, mamma kör stenhårt på jeans)
  • För överkroppen: Två koftor/tröjor
  • Överdrag: Här kan man ta till lite vad man har hemma. Medan mamma valt den lite mer damigare stilen och hängt en sjal över axlarna, har jag hoppat allt vad mode heter och slängt på mig fleece morgonrocken. Dock erbjöd jag mamma att låna min Snug Rug*.

Se där ja, mamma har tagit till hårda metoder och har nu trätt på sig ett par stickade handledsvärmare.

* "Mysfilt med ärmar så du kan göra vad du vill utan att den kasar ner!" / citat coolstuff.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar