fredag 18 februari 2011

A classic situation

Ett inlägg värt att läsa. Så kallat läsvärt.

En kväll med Lilla P och mig börjar med att jag, efter att ha väntat på Lilla P i tio minuter, kontaktar henne och inser då att hon väntat på mig utanför sitt hus precis lika länge. Något som börjar bli a classic situation. Därefter styr vi stegen mot Lisas nya place, som inte är överdrivet nytt längre, och spenderar kvällen med henne, Mr J och O.C boxen. Nu till all action, hemresan. Inte nog med att vi för ett litet tag tror att vi är inlåsta i Lisas trappuppgång, då vi givetvis inte får upp porten, och jag hinner slänga ur mig uttrycket, Vi får nog slagga här, ja, jag sa slagga, vem gör det i ett modernt dagens samhälle? I alla fall, inte nog med det utan vi spenderar några minuter i bilen och gör upp affärer till ett par remixs på radion, vilka vi givetvis gav ny klang och text till, samtidigt som vi väntar på att de vita prickarna på rutan ska försvinna och rumpvärmen ska ta fart. På vägen hem hamnar vi i en annan classic swedish situation och jag tvärbromsar för en helg, nej, jag menar givetvis älg. (Någon som är trött kanske?) Om den var stor eller mindre stor var lite svårt att avgöra eftersom att avståndet till älgen också var lite halv knepigt att avgöra i dessa sekunder. Men med sänkt hastighet rullar vi vidare och spanar i skogarna tills Lilla P utbrister; Ett råddjur! Eller? Nej kanske en hund. Såg du inte den?! Det är en kvinna som letar efter sin hund, hon var jätteledsen, jag läste om det i tidningen idag, vänd så ska vi kolla om det var en hund. Vi vänder, vi närmar oss råddjur/hund stället, jag ser också råddjuret/hunden i diket och inser genast; Men P, det är ju en katt...eller? Nej, det är ingen katt. Detta kallar vi konsten att förknippa en vit råddjursrumpa med ett kattansikte som sitter på en stubbe. Vi inser att jakten på den försvunna hunden ute på en 90-väg är slut och vänder återigen bilen hemmåt. P. konstatera att hon ser ganska bra i sina glasögon trots allt.

Nu ska jag slagga. Ja, just det; Slagga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar