söndag 21 november 2010

Christmas feeling

Today was the day that Cambridge people decided to switch on their Christmas lights in the city centre. Of course we were there to watch this. Nothing special really, I’ve seen more impressive lights before, but still, I got a little bit of Christmas feeling. But I really missed the snow!
Another interesting thing happened just a minute ago, my computer decided to stop working, the screen went totally black, but the music was still playing. While I was trying to fix this, scanning the keyboard for useful buttons, I found the solution to my “my-keyboard-mouse-trapper-doesn’t-work” problem. For the last weeks I’ve been wondering what I can possibly have done because suddenly one day, the mouse trapper didn’t work anymore. Today I realised that there’s a button that inactivates the mouse trapper, so I just pushed it now it works again. Isn’t life great?

Idag var det dags för Cambridge att lysas upp av julbelysning i centrum. Givetvis var vi (och resten av befolkningen misstänker jag) där för att kolla in detta. Inget märkvärdigt vad jag kan påstå, jag har sett mer imponerande belysning förr, men fick ändå den där underbara julkänslan i kroppen. Saknade dock lite snöflingor!
En annan intressant sak som hände nyss är att min dator tyckte det var en bra ide att sluta fungera. Skärmen blev helt svart (bortsett från att man kunde se den lilla vita pilen), men musiken fortsatte spela. Medan jag försökte lösa detta problem, genom att granska tangentbordet för att hitta användbara knappar, hittade jag lösning till mitt ”min-mus-på-tangentvordet-fungerar-inte” problem. De senaste veckorna har jag undrat vad jag kan ha gjort för en dag så hade min mouse trapper bara slutat fungera. Idag insåg jag att det finns en knapp som inaktiverar mouse trappern, jag tryckte på den och nu fungerar den igen. Är inte livet toppen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar