tisdag 12 oktober 2010

Hur man blir ett grammatik-geni på tre månader - det går inte.

Jag vill sticka, jag har ett sticke men stickar jag blir jag rastlös. Puh, lös den ekvationen den som kan. Funderar på att krypa ner och se en film eller något, då kan jag sticka samtidigt utan att bli rastlös.
Ikväll har jag sagt nej till eventuella aktiviteter och utgångar, ibland är man trött. Har fått lite gjort i alla fall. Eftersom att vi håller på med dessa mock exams som jag berättade om så håller de hemuppgifterna på låg nivå. Tack. Ger mig lite tid att koncentrera mig på det som behövs förbättras, vilket i nuläget känns som allt efter det att jag fått vissa resultat tillbaka. Klarade dem, men det finns definitivt utrymme för förbättring. Just nu känner jag mig som en stackars svensk som inte vet ett skit om passive structures med present continous, simple past, present perfect och allt vad det heter. Låter det inte intressant för ett grammatik-geni som mig? Hmm. Nej. Vill man, kan man göra det hela värre genom att uppfinna något som kallas present perfect continous, men just det, det finns redan det också! Nu ska jag återgå till relative clauses och phrasal verbs, eller, varför inte, sticka lite istället?

Jag e´ inte bitter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar