fredag 15 oktober 2010

äntligen helg

En sak är säker, jag gillar Cambridge. En annan sak som jag inte är fullt lika säker på är var mitt paket som familjen skickat över havet har tagit vägen. Jag väntar med spänning på att öppna lådan och se vad jag kan hitta.
Den här veckan har i skolväg varit fylld av de olika proven vi gjort. Igår var de över och vi fick vårat totala resultat. Framåt kvällen tyckte vi det passade med utgång för att fira det hela, eller ja, för min del var det mer sörja. Men det finns i alla fall utrymme för förbättring. Kvällen blev sen, och natten också. Efter alldeles för få timmars sömn var det skola idag igen.
Efter skolan följde vi med på en liten cykelutflykt till ett ställe för att äta scones. Riktigt mysigt, dock lite kallt eftersom att vi satt utomhus. Men back at Tripos så tror jag att nästa steg blir lite sömn innan kvällen. Det är nämligen bio på schemat, life as we know it. Läste nyss på Lisas blogg att de hade sett den i USA och att den är värd ett besök. Efter bion får vi se vad vi orkar med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar