söndag 17 oktober 2010

helgen som gått

Helgen börjar lida mot sitt slut och jag skulle inte tveka en sekund om någon erbjöd mig en extra helgdag. I fredags blev det bio med tjejerna, filmen underhöll oss och levde upp till förväntningarna. Lördagsmorgonen startades med en springtur med Katarina, tanken var att Marije skulle hängt på men hon var för trött. I efterhand tror jag hon gjorde helt rätt i att sova, för det var ovanligt jobbigt att springa. Lördagen rullade på med tårta till lunch på Starbucks (döm inte våra matvanor) och efter det en rejäl shopping eftermiddag i City Centre. Me like. Lördagskvällen hade utgång på schemat.
Idag söndag vaknade vi och hade det allmänt slappt fram till klockan två då vi träffades ett gäng vid Parker’s Piece för picknick lunch (idag beståendes av superdupergoda Nachos mm) och fotboll. Och ja, jag var tvungen att kolla upp namnet på denna ”kända” gräsplätt på google för jag kunde inte komma på vad den hette.

Nu sitter jag på mitt rum och känner hur jag helst av allt skulle vilja sova. Tror även att jag har ätit en toast för mycket sen jag kom hit vid det här laget.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar