lördag 31 augusti 2013

Flyttkort VII - Livet på våning 14

Helgen är här och det innebär inflyttning för uOttawas studenter. Vi utbytesstudenter sitter och chillar i soffan och ser studenter, föräldrar och syskon slita med all packning. Tro mig pappa, att flytta mina saker mellan olika platser är ingenting jämfört med detta. En blandning av artonåriga tjejers överfyllda garderober som packats ner i väskor och vagnar med mat och hygienprodukter som troligtvis kommer räcka hela året. 

Mitt rum är litet, men jag är ju ganska liten själv så det fungerar. Värmen på rummen är minst sagt otrevlig och trafiken extremt högljudd, men det stora problemet är sängen som är liite för hög för att jag på ett smidigt sätt ska kunna hoppa i och ur den. Överväger att inhandla en liten pall. 

Vi är tre utbytesstudenter på vår våning. En tysk, en fransk och jag. Från och med nu är vi tjugo tjejer som ska dela på fyra duschar och fyra toaletter. Som pricken över i är vi hela fyrtio personer som ska dela köket på våning över. Halleluja moment. 

 Min biljett till boendet. Vill ni ha adressen är det bara att maila. 
 Mitt rum mitt i inflyttningskaoset. 
I Ottawa är det minsann ingen som kan kika in genom mitt fönster.