torsdag 19 april 2012

Hon med hjälm på dansgolvet ni vet?

Här hos de inneboende på 32:an lyser endast en lampa ikväll och det är flitighetens lampa. Eller, ja, det var ju inte helt sant. The lady next door tittade in och sa att mitt baklyse på cykeln lyser också. Min reaktion: Neeeee, gööööör de !!!! De har de inte gjort på jääättelääänge!!!

Anyhow, här sitter jag och min nuvarande roomie en sista gång och bläddrar bland våra papper en torsdagskväll. För 24 timmar sedan satt jag med ett glatt gäng i baren och njöt av ett glas eller två eller fler än så (rim-varning) för att fira att tentan var över. Däremot vaknade jag upp med huvudvärk idag, inte (bara) vanlig huvudvärk, utan den slags värk som uppstår när man vänder huvudet på kudden och inser att den där armbågen som träffade mitt huvud på dansgolvet igår lämnade sina spår. För andra gången inom en väldigt kort tidsperiod lyckas jag komma hem med en bula i huvudet. AJ! Är det bara jag som råkar ut för detta eller är det ett allmänt känt problem bland oss som inte riktigt når upp till medellängden? Tilläggas bör att jag faktiskt hade mina allra högsta klackar på mig...

...Om det händer igen, tredje gången gillt, får jag seriöst överväga att ha hjälm på huvudet nästa gång jag glider in på ett dansgolv...