fredag 24 februari 2012

The Break-up

Idag rann bägaren över. Vi har gjort slut. Och det var verkligen inte mig det var fel på. Jag insåg att jag inte står ut en dag till. Det tar alldeles för mycket energi, och jag behöver all energi jag kan få till annat. Mitt dagliga stress-test är över. Jag har klarat många situationer här i livet utan att tålamodet brister, men denna gången insåg jag att det var dags att göra sig av med denna Hell Till Cell telefon. Helvete till mobiltelefon med andra ord. Listan med saker som får mig att svära har utökats till följande:
- Jaxon
- Excel
- Mobiltelefonen

... så därför plockade jag ihop mitt pick och pack på biblioteket och trampade ner till Telia och skaffade mig en annan. Var otrogen en stund. Men nu har vi gjort slut. Hittills kommer vi bra överens, min nya och jag. Men det gjorde ju jag och min före detta de första månaderna också. Och ja, jag är kär.