onsdag 29 februari 2012

Dagens observationer på gymmet

  • Jag gör inbrott: Alla skåp ser likadana ut, majoriteten av besökarna har likadana hänglås på skåpen. Jag lyckas låsa upp någon annans skåp med min nyckel. Helt utan problem. Detta känns ju säkert.
  • Jag motionerar: Två duschrum i omklädningsrummet, cirkus åtta duschar i varje. Kö till duscharna i det ena, tomt i det andra. 15 sekunders extra motion när jag promenerar från det fulla till det tomma duschrummet.
  • Jag tjuvlyssnar: Tjejen bredvid konstaterar att dagens gympapass (med instruktör) var tråkigt med kommentaren: "Känns bara som man står där och härmar någon annans rörelser". Ja, så länge hon går åt höger när vi andra gör det kan hon för min del hitta på egna rörelser däremellan.
  • Jag fyndar: Ni vet att jag är mycket för det där med att fynda. Bananer för 2 kronor stycket på gymmet. 
  • Jag slösar: Har glömt vattenflaskan hemma och köpen en ny med "bara vanligt vatten". För en tjuga. Vad skulle Marten säga om detta? 
  • Jag konstaterar: Gerdahallen har levererat ikväll och jag är trött.