fredag 26 augusti 2011

Flyttkort # 7

Rösten är hes, fötterna har blåsor och övriga kroppen är bara allmänt seg. Nollningen är över. Tror det är över för mina vita Converse också. De har haft fyra tuffa dagar, nej, förresten, dygn. På måndag drar allvaret igång, skola, jag ska bli student. Utan att riva min positiva och glada image, så tror jag att den blir tusen gånger tuffare än alla utmaningar vi haft denna veckan. Och då har vi ändå (bland annat) varit 15 personer i en telefonkiosk, kastat ut valfri person från ett cafe, vigt två personer inne på Gallerix, byggt en häst av kartonger på Stortorget (bilder kan komma), anordnat vattenkrig på Mårtenstorget och stängt efterfesten på Skånis i gryningen. Det sistnämnda har varit till min fördel då jag sluppit cykla hem i mörker utan baklyse. Är jag sliten? Ja, jag är sliten.