tisdag 2 augusti 2011

På återseende

Jag har hamnat i en svacka och jag ber om ursäkt för det. Livet rullar vidare lite väl fort och jag har inte riktigt den tid jag önskar att jag hade. Saknar inspiration och önskar jag hade tid till att baka lite muffins och rosta lite müsli. Och vet ni vad det värsta är? Jag är mig lik, jag misstänker att mitt tänkandet tar för mycket av min tid och energi. Måste lära mig att sortera bakom pannbenet och välja ut tänkvärda tankar med noggrannhet.


"...du behöver lära dig att välja dina tankar på samma sätt som du väljer vilka kläder du ska ha på dig varje dag. Den förmågan kan man träna upp. Om du är så angelägen om att ha koll på livet, så jobba med tankarna. De är det enda man ska försöka bestämma över."

ur boken Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar