söndag 19 juni 2011

Sommarens favoritplats?

Har precis hittat tillbaka till favoritstolen i det nya uterummet. Med en filt så gör det ingenting att det är lite kallare och att regnet smattrar på taket emellanåt. Det är mysigt. Har börjat mitt liv som bokmal idag. Fick med mig en kasse med pocketböcker hem från Paulina efter frukosten och Evelina lämnade nyss huset med en kasse böcker efter en kvällsfika hos mig. Egentligen hade jag bokat in mig på tre promenader denna söndag, men den ena fick avbokas på grund av hälsan och den tredje fick bli en kvällsfika istället. Men som sagt, nu har jag hittat tillbaka till stolen, filten och boken på altanen. Det kallar jag söndagsmys.


"Och: kom ihåg dig själv. Var dig själv. Känn dig själv. Jämför dig inte med andra. Ingen är lyckligare. Det är bara yta och bra spel."

/ Mia Skäringer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar