lördag 14 maj 2011

Waking up in Cambridge

För någon dag sedan när jag var ute och gick med lurarna i öronen så dök denna låt upp. Detta kommer låta en snudd på löjligt så jag varnar känsliga läsare i förväg. Men, när de försa tonerna kom fick jag en klump i halsen och nästan tårar i ögonen. Någon sekund senare insåg jag varför jag reagerade som jag gjorde, och log. Det var denna låt som jag vaknade till varje dag i Cambridge. Det var denna låt som jag snoozade till varje morgon i Cambridge. Minnen, minnen, minnen. Tror inte jag lyssnat på den sen jag kom hem och det var troligtvis därför reaktionen blev så "stor".  Hjärter dams sista sång kommer alltid vara Cambridge morgonens första sång.


When I went for a walk the other day, this song popped up in my earphones. My first reaction was speechless and close to tears. A few seconds later I realised why, and I smiled. This was the song that I woke up to every morning in Cambridge. So many memories came up in my head. Don't think I've listened to this song since then and that's probably the reason to why I reacted the way I did. This song will always be connected with the early mornings in Cambridge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar