söndag 8 maj 2011

Sommarkänsla

Jag hittade min väg ut på landet igår. Soligt, mysigt, och supertrevligt två-årskalas. Plus att jag såg sju älgar, två hästar, en katt, en hund (vår egen visserligen) och en räv. Rena rama safarit att hälsa på släkten. Sen är frågan om det är pinsamt som svensk, och smålänning, att bli så imponerad av så många älgar på en gång att man saktar ner farten och kollar på dem en stund innan man kör vidare?

Väl hemma igen parkerade jag bilen och hoppade av kvällens skift som chafför och tog cykeln till nästa födelsedagsfirande.

Jag sa ju att jag såg en katt...
 Födelsedagsbarnet ! 

Yesterday my "first cousin once removed" (love that expression, at least at learned sth in Cambridge) turned two. Lovely evening and the weather was so warm and nice that it felt like summer. Moreover, I actually saw seven elks and was quite impressed by that. I've never seen so many elks at the same time before, and I feel really swedish after this experience. After the celebration of the two year old I met up with friends to celebrate two girls who turns twenty this year. And then, a good night of sleep.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar