onsdag 16 februari 2011

Vart tar mina dagar vägen?

Bra fråga, tiden tycks liksom bara rinna ifrån mig. Ganska skönt, men också lite oroväckande. Gårdagen spenderades till stor del med Evelina. Först morgonpromenad och "brunch" tillsammans med henne och Amalia. Sedan vände jag hemmåt för att ägna några timmar åt studier. Efter det plockade jag åter igen upp Evelina och vi begav oss till Eks Lilla bod för att inhandla varsitt nytt stick-projekt. Detta projekt kommer bli mitt mest avancerade hittills. L y c k a t i l l. I alla fall, vi avlsutade dagen med träning, även denna gång med Amalia men också med ett x antal andra tappra motionärer.
Idag bestämde jag mig för att jag fötjänade en sovmorgon. Så efter härligt många timmars sömn gjorde jag havregrynsgröt med blåbär och mjölk till frukost (har blivit en ny favorit). Annars har dagen innehållt ytterligare lite mer plugg, promenad med hunden och nu börjar det bli dags för middag. Dagens efterlängtade höjdpunkt blir Syjuntan hos Sandra ikväll, har inte varit där på tre-fyra veckor!

I don't know what I'm doing, but time seems to fly away anyway. Feels good sometimes but every now and then a bit worrying. I spent most of yesterday with Evelina. First, the walk and brunch with her and Amalia that I told you about, then later in the afternoon we went to the yarn shop to by some yarn for our new projects. We completed our day together by doing Aerobics, and Amalia joined as well.
Anyhow, I decided that I deserved to sleep a bit longer this morning. And after several hours of sleep, I had porridge with blueberries and milk for breakfast (one of my new favourites). Other than that, I've spent yet another day studying and walking the dog. Looking forward to tonight because it's Wednesday, which means; The Knitting Club. I've been a bad member lately, think I've missed three or four weeks in a row. Well, I think they will welcome me anyway.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar