måndag 28 februari 2011

Kampen om duschen

Ok, hemma hos oss ska alla fyra famljemedlemmar duscha samtidigt.

Mamma kommer hem och jag nämner för henne att jag hoppar in i duschen nu istället för imorgon bitti. Två minuter senare hör jag hur mamma står i duschen. Hon hann före.
Något senare, pappa kommer hem och siktar mot duschen. Där brister det.
Jag: Meeeen jaaag ska faaaktiskt duscha nu!!
Med något förvirrat ansiktsuttryck över min plötsliga reaktion säger pappa;
Du sitter ju vid datorn!?
Jag: Ja, för mamma tog duschen före mig, så nu ska jag duscha. Du får duscha i källaren.
Från köket hörs det;
Lillebror: Nej! Nu ska jag duscha i källaren.
Pappa får vänta, duschen är min.
Diskussionerna fortsätter...
Pappa: När får jag komma in på toaletten och i alla fall sätta i mina linser imorgon bitti då?
Jag: Jag är ute vid fem i sex!
Mamma: Men då är du ute ur huset va!?!?

Efter två minuters duschande hörs det hur någon fifflar med låset till toaletten. In kommer mamma med ett flin och roffar åt sig en handduk och säger;
Hallååå! Pappa får duscha i källaren.
Jag duschar vidare och fem minuter senare öppnas dörren igen, in kommer mamma och hämtar tvålen.

Jag duschar färdigt, kliver ur duschen, låser dörren.

1 kommentar: