tisdag 1 februari 2011

I-landsproblem

Det här med I-landsproblem har gått och blivit en riktig klassiker. Användes titt som tätt tills Alex Schulman vände på det och införde begreppet U-landsproblem här i norr där det inte kan påstås vara speciellt vanligt. Om ni missat detta, kolla in det här.
I alla fall, hade ett mail från Kajsa min vän idag när jag startade upp IT-kontoret här hemma. Läste, skrattade och höll med. För er som någon gång kännt såhär; "Åhh, jag har inget att ha på mig!!", snacka om U-landsproblem här kommer motsatsen, I-landsproblemet; "Jag har så sjukt mkt kläder och smycken och sånt, jag gilla göra mig i ordning både hår o smink, men jag kan inte göra det för gör inget så man behöver det :( TRIST!!!" Ja, så kan det vara när man har arbetskläder och inte går i skolan. Kajsa, jag håller med dig, bara för att man inte använder sina kläder så ofta, så minskar inte intresset för att köpa dem. Så jag shoppade två toppar idag, på rea, då är det okej. Tur jag har skola två gånger i veckan i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar