måndag 14 februari 2011

BRIS

Idag kom årets BRIS rapport hem i brevlådan, passande dag, man ska ju visa att man bryr sig på Alla Hjärtans Dag. Ni kanske anade av förra inlägget att denna dagen inte är min favoritdag direkt. Men när jag såg att årets inbetalningskort kommit, med ordet "Hjälte" på första sidan, fick jag en varm känsla inom mig. Tror det är tredje året som jag stödjer BRIS arbete för barns rätt i samhället genom att skänka en summa pengar varje år. Det kanske inte är mycket, men det är något. Finns alltför många barn som inte känner sig älskade eller uppskattade, och detta av en anledning; De får inte den uppmärksamhet, det stöd eller den kärlek som ett barn behöver och förtjänar. Idag går all min kärlek till dem. För att visa att det faktiskt finns någon som bryr sig.

Today I received these papers from an organisation called BRIS, which translated into English stands for Children's Rights In Society. I'm not a big fan of Valentine's Day, as you might have guessed reading my previous comment, but when I got these, a warm feeling spread inside of me. I'm actually doing something to help those who probably don't receive that much love no matter what day it is. I think this is the third year that I'm supporting BRIS by donating money once a year. Maybe it's not much, but at least it's something. There are far too many children out there who doesn't feel loved or appreciated, and the reason for this is; They don't receive the attention, support or love that a child needs and deserves. So today, all my love goes to them. To show that someone cares.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar