söndag 24 oktober 2010

doing as little as possible while eating as much as possible

Yes, this was our motto for the weekend. Some sort of rehab away from our everyday life for Jenny and me. As I told you before, I went to Bristol this weekend to see my lovely friend Jenny for the first time since summer. I was a bit nervous about travelling myself and changing the train and everything. But, I made it, though I first went on the wrong tube but quickly changed my mind and got off before the train left. Haha, so typical me.

What I can say about Bristol is that it is a great city (off course not as good as Cambridge), and I liked almost everything about it. There will be pictures soon but atm my cameras' battery is unloaded. Maybe tomorrow?
Anyway, Saturday morning started with porrige for breakfast (i like), and then we went to the city centre. Jenny showed me some of her favorite places in Bristol and we had an great day. When I have the pictures I´ll explain it more in detail. Saturday evening we were suppose to go out, but, instead we were so tired that we fell aseep on her coach. Haha. We did't even stay awake through the movie!

Today, Sunday, I woke up happy because I knew that today would be IKEA-day! Said and done, we went to IKEA, and for the first time for a very long time, I missed Sweden a bit. But just a bit. Bought some Marabou chocolate, julmust and Knäckebröd. Nice.
After that, Jenny took me to a place with a wonderful view. It was a great place to spend the afternoon with a picknick, chatting, trying to write my essay for tomorrow and off course taking some (or a lot) photos.

Last I just have to tell you about my trip back to Cambridge. It didn't exactly go as I had planned (and you all now that I like to plan things). First of all my train from Bristol arrived 40 minutes late to London Paddington, which meant I only had about 30 minutes to get to Kings Cross with the tube. Next problem, the tube line I was suppose to take was closed. Changed plans, I had to take two other tube lines to get to Kings Cross. Off course I missed my train to Cambridge but luckily I only had to wait for 15 minutes for the next train. Changed to the bus in Royston and then took a taxi from the station back to Tripos. The funny thing is that eventhough all the problems, I arrived to Cambridge at the same time as I had planned!


Den här helgen fick bli lite av en rehab-weekend för mig och Jenny. Som jag sa tidigare så åkte jag till Bristol i fredags för att träffa på världens underbaraste Jenny som jag inte träffat sedan i somras. Jag var lite nervös över att resa själv och byta tåg och hålla på men det gick fint. Dock lyckades jag sätta mig på fel tunnelbanetåg mellan Kings Cross och Paddington, men jag ändrade mig snabbt och hoppade av vagnen innan den lämnade stationen. Tack och lov, så typiskt mig.

Vad jag kan säga om Bristol är att det är en underbar stad (givetvis inte lika bra som Cambridge) och jag gillade nästan allt jag såg och upplevde. Jag kommer ladda upp bilder snart men min kameras batteri är på laddning för tillfället. Kanske att det kommer bilder imorgon.
I alla fall, lördagsmorgonen startade med gröt till frukost ( jag gillart'), sedan begav vi oss mot centrum. Jenny visade mig några av sina favorit platser här i Bristol och vi hade en toppendag. När bilderna kommer kan jag berätta mer i detalj. På kvällen var tanken att vi skulle gå ut men efter att ha somnat i Jennys soffa och sovit ett tag så hoppade vi den iden. Vi lyckades inte ens hålla oss vakna genom en hel film.

Idag, söndag, vaknade jag riktigt glad för jag visste att vi skulle åka till IKEA. Sagt och gjort, vi åkte till IKEA och för första gången på riktigt länge kände jag att jag saknade Sverige lite. Men bara lite. Köpte med mig lite Marabou choklad, julmust och knäckebröd. Yummi.
Efter det åkte vi vidare till ställe med en grymt fin utsikt. Perfekta stället att spendera eftermiddagen på med picknick, tjöta, försöka skriva min uppsats och givetvis ta lite (eller många) kort.

Till sist måste jag berätta om min hemresa från Bristol till Cambridge. Den gick inte direkt som jag hade planerat (och ni vet alla att jag gillar att planera). Till att börja med så anlände mitt tåg från Bristol till London Paddington cirka 40 minuter för sent, vilket innebar att endast hade cirka 30 minuter på mig att ta mig till Kings Cross. Nästa problem, den tunnelbanelinje jag skulle ta var stängd, ändring av planerna, istället fick jag ta två andra som tog längre tid. Givetvis missade jag då mitt tåg till Cambridge, men som tur var så gick nästa om 15 min. Bytte till tågbussen i Royston och sedan tog jag taxin från stationen tillbaka till Tripos. Det roliga är att trots ändringar av planer så kom jag till Cambridge samma tid som jag räknat med från början!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar