fredag 20 augusti 2010

Pokerkväll - lespar, stammar, slummrar. Strategi.

Då har jag precis vinkat av mina fina små vänner, diskat upp i köket, jagat in hunden och slagit i smalbenet i skrivbordet. Aj!

Har haft Amalia och Lena på besök kvällen till ära. Det var Amalias och min tur att uppvakta Lena som om 20 dagar fyller 20 år. Men ja, eftersom att hon styr stegen mot Örebro i helgen fick vi skynda på planeringen och pricka in en kväll, ikväll. En pokerkväll?

Inledde kvällen med minigolf eftersom att Lena lilla är lite smått förtjust i denna aktivitet. Jag själv kan än en gång erkänna att jag hatar minigolf. På riktigt den här gången. Tänkte att det kanske inte är så hemskt som jag inbillat mig, det var det inte heller, det var bannemej värre. Denna aktivitet måste vara påkommen av någon som hatar de mänskliga rättigheterna till bra självförtroende och kämparglöd. Första fyra banorna går fint, sen blir det värre, självförtoende sjunker och man tappar motivationen och vid det här laget är det fortfarande tio banor kvar.

Jag vann inte golfen. Minigolf är för mesar.

Men, efter en förlust i minigolf gick livet vidare och A la´Mann serverade ikväll Tacopaj. Sen brudar och herrar åkte pokerväskan fram, dealern delade och vi plockade på oss våra inte fullt så allvarliga pokerface. Sen spelade vi Gin Rummy. Insåg ju att ingen riktigt kan spela poker så vi ska skaffa oss en privatlärare och sen spela skiten ur allt vad proffesionella pokerspelare heter. HAHA. You wish tänker ni. Precis, de kommer vi aldrig klara, men ändå, tanken var fin?

Imorgon ska jag måla plankor för det har jag lovat fru Mann.
God natt.
P U S S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar