tisdag 24 augusti 2010

Min tur snart?

Folk bara far iväg på alla håll och kanter runt om i Sverige och i världen. Blir minsann lite smått avundsjuk på alla som flyttat hemifrån, tagit tag i sina liv och börjat plugga. Jag vill också! Men till vad? Har nu lovat mig själv att nästa höst är det jag som funderat rejält i ett år och sitter vid "skolbänken" igen.

Men jag går inte helt utan äventyr, om tre veckor är jag inte längre i detta land. Sug på den ni, England here I come! Tre månader med studier i Cambridge. Behöver jag ens nämna att jag längtar?
Börjar även känna hur tankarna far omkring nu, vad ska jag ha med mig? Hur kommer mitt boende se ut? Kommer jag svälta ihjäl i bristen på matlagningskonst? Nej, svälta ihjäl är jag nog den sista som gör med min övernaturliga aptit. Mat är gott gott :D Hade kanske inte skadat att svälta lite i och för sig, mamma och jag har ju nya mål som ska vara nådda innan nyårsafton.
Och med det målet är jag i stort behov av L y c k a T i l l.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar