torsdag 19 augusti 2010

En heldag i gööötet

Gårdagens junta var minst sagt utöver det vanliga, varför vill jag inte avslöja riktigt än. Det var även sista gången på ett bra tag som vi träffades allihopa för det vanliga; Sticka, tjöta och fika! Tänkte jag skulle slänga upp lite bildbevis från gårdagen också, men det får vänta.

Idag ringde klockan 05.25, och jag får erkänna att det tog ett tag innan jag fattade vad det var som hände. Hoppade ur sängen (big no! Det tog sin lilla tid) och begav mig mot Göteborg där jag och mamma skulle spendera dagen. Trevligt värre, men fyy på mig, jag shoppade. Som vanligt. Nu får det bli skärpning med mitt sparande och slösande. Mer spara, mindre slösa. England är liksom tre veckor bort nu (jaaaaaag veeeeeeeet, tiden bara försvinner) och jag börjar känna hur nerverna börja krypa i kroppen. Men i alla fall, det fick bli en kavaj, en kjol, en kofta, underkläder och lite baslinnen att fylla min numera minimala proppfyllda garderob med!
Efter detta tog vi en sväng på Liseberg. Mötte upp pappa och fikade och försökte vinna lite choklad, vilket vi inte gjorde. Tack och lov, jag skulle inte klara av att ha en massa choklad liggandes i huset! Lovisa=Tjockis hade varit ett säkert kort i så fall.

Nu ska jag nanna lite, så får vi se hur det blir med bilderna imorgon.
Skit i de´, god natt och sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar