lördag 7 augusti 2010

30 handväskor


Detta innebär att jag under min livstid skulle ha köpt igenomsnitt 1,5 väska per år. Men började tänka efter och insåg hur många mamma borde ha slängt tillbaka i tiden. Nåja, jag slängde en idag också. Jag brukar inte rada upp mina väskor på det här visat, men passade på då de ändå skulle packas ner i en flyttkartong. Just precis, flyttkartong. Jag ska lämna landet för tre månader och mitt rum, nej, föredetta rum, har invaderats av surrande datorer, tv-apparater och tv-spel. Min fotografier, änglar och receptböcker i bokhyllan är utbytta mot hela Harry Potter samlingen i bok- och filmform, även star wars filmerna och world of warcraft(?) böcker. På väggarna hänger inte längre jag och mina fina vänner utan familjen Simpsons. Jag behöver väl inte påpeka att dofterna redan har ändrats... Värst av allt, min garderob, min älskade garderob snyftar åt sitt näst intill tomma innehåll, där ligger några stackars t-shirts på en hylla och där hänger en och annan skjorta. Men i min brors garderob, nej min garderob, där svettas kläderna och försöker hitta luft...

Jag gick med på ett rumsbyte som inte spelar någon större roll för mig. Tänkte nog inte på att min, nej min gamla, garderob inte får plats i mitt nya rum.
Det suger, minst sagt.

1 kommentar:

  1. Ser precis ut som på liza bags! jag känner mig som hemma :)

    SvaraRadera