fredag 13 augusti 2010

13

Datumrubriken här ovan gör det hela ganska tydligt. Det är fredagen den trettonde som i vilken minut som helst har passerat och jag har klarat mig mycket fint. Något annorlunda fredag idag, har inte riktigt känt av den härliga fredagskänslan. Men, men, kan inte säga annan än att livet vore bra tråkigt om det hela tiden såg likadant ut.
Just nu sitter jag här rastlös och uttråkad, väntar på att något ska hända mig. Jag menar det är ju som sagt fredagen den trettonde. Dock borde min kropp vid det här laget skrika söööömn och mina ögonlock borde falla. Fast det är klart, jag har ju entrat någon slags "kvällspigghet", har en sömnig svacka runt elva men sen vänder det igen. Klockan är 00.00, vilken dag är det då? Ingetdatumsdag?
Helgen har bara börjat och jag kommer få ångra att jag önskade att något skulle hända när jag på söndag ligger utmattad i ett dike runt Vidöstern. Neej, så farligt kommer det inte att bli. 6 mil på cykel, puh, ingenting. Har ju faktiskt gjort det förr!

Ne nu, 00.02. YES, fredagen den trettonde is no more.
13 rätt, respekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar