torsdag 22 april 2010

Hockeyn suger så jag slänger upp dagens smoothie

Rubriken säger väl det mesta, jag menar. HA, så dåligt det kan gå. Hade jag varit på äkta hockeyhumör så hade jag varit deppig nu. Men, jag har tankarna på annat då jag fyller i blanketter till CSN så jag kanske kan få en slant i höst också.

Jordgubbssmoothie, 2 glas

2 dl vaniljyoghurt
1 dl mjölk
2 msk florsocker
0,5 l jordgubbar
isbitar

Mixa jordgubbarna med sockret. Häll på yoghurt och mjölk och lägg i några isbitar. Mixa tills allt är blandat.

Givetvis garnerade jag min och lillebrors smoothie lika snyggt som på bilden. Inte. Alla jordgubbar gick åt till innehållet. Även detta recept från http://www.tasteline.com/.

Nu äntligen gjorde Hv ett mål. Ska nog kolla lite i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar