tisdag 6 april 2010

Hälsning från en något friskare men lite dummare lovisa.

Yes, that´s right. Jag är så back in action. Vaknade idag och kände mig som en ny människa. Men framåt dagen märktes det att förkylning hänger kvar, man är inte riktigt lika pigg som man kunde önska.

På tal om pigg, här kommer en liten smårolig historia.
För bästa återhämtning och tillfriskande gick jag och la mig vid niotiden igår, strax efter det att Hv vann mot Skelleftiå (hur katten stavas den staden egentligen?) i kvällens match. En nöjd Lovisa. Så nöjd att jag somnade direkt. Vaknade sedan vid 22.16, detta vet jag eftersom att jag då tittade på klockan och tänkte "Men hjälp, jag ska ju jobba, jag måste verkligen stiga upp nu".

Sagt och gjort, jag hoppade ur sängen, plockade ner morgonrocken från kroken och trädde i armarna. Gick sedan mot toaletten i vanlig morgonordning, ställde mig framför spegeln, la mobilen på hyllan och tittade på min spegelbild en stund. Funderade lite. Fick då en något skum tanke, något är inte som det brukar. Vad var klockan egentligen? Kollar på klockan igen, 22.xx, tänker. "Hmm, borde jag verkligen vara uppstigen nu? När i hela friden är det jag brukar stiga upp? Det är något som inte helt stämmer här?" Några sekunder tickar förbi, sen går det upp ett ljus för mig. "MEN HALLÅ?! Klockan är ju kvällen, vad har gått snett i min tankeverksamhet egentligen?" Haha. Då så, bara att lägga sig igen, jag har ju sju timmars sömn kvar att utnyttja. Hej blondin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar