lördag 27 februari 2010

Dagens äventyr i Jönköping med världens bästa Lena!

Klockan är 00.23 och jag sitter i sängen, smått trött i benen och allmänt slö. Det blev en riktigt bra dag idag. Runt ett tiden hoppade jag in i Passaten och rullade mot Skillingaryd för att plocka upp Lena, det var dags för en tur till Jönköping. Väl i bilen insåg jag att jag helt missat att äta lunch så det var bara att ta ett varv på Hemköp så magen skulle bli nöjd. Man kan faktiskt inte leva på fika, det går inte. Lena kom skuttandes från jobbet, insåg även hon att lunchen inte hunnits med, varv nummer 2 på Hemköp. Sen så, Jönköping nästa.
Efter några intensiva minuter i jakt på en bra parkeringsplats, eller ja, en parkeringsplats överhuvudtaget, så gick vi med snabba (dock inte så långa) steg mot centrum. Någon timme senare blev det A6 och det slutade som rena rama träningspasset. Kläder av, kläder på, kläder av, kläder på. Ja, ni vet hur det är. Ytterligare någon timme senare var frisk luft guld värt.
Sen blev det in mot city igen, samma sak denna gången. En evig jakt på parkeringsplats. Kollade om vi hittade någon intressant bio, köpte biljetter. Blev en trerätters på Jensen´s, omringade av romantiska par, men vi hade lika roligt för det, frågan är om paret vid bordet jämte hade de? Vi såg sedan på filmen Farsan, mycket underhållande. Efter det rullade vi hemåt och nu sitter jag här. Klockan är 00.30, God natt.




Mina nya favoriter i garderoben! Urgullig blommig blus med finfina detaljer från Rut m. flera. En liten vårig sjal, klassisk vit blus, väskor kan man aldrig få för många av!
Och eftersom våren är påväg köpte jag två svarta koftor också, hmm.
Typiskt mig.

1 kommentar:

  1. Fy vad gullig du är!:D
    tack för en otroligt trevlig dag altså! Jag behövde verkligen detta även om jag blev så sjukt trött i benen haha

    SvaraRadera